Subject: Vs: Teabenõue: tuuleparkidega seotud kaebuste ülevaade
From: <[email-masked]>
To: 'Mari-Anne Härma' <[email-masked]>, "'TA Info'" <[email-masked]>
Date: Sun, 11 May 2025 10:45:19 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Oleme küsinud detailset infot, sh. kaebuste koguarvu kui ka avaldajate
kohta.

14.jaanuaril on Terviseamet kirjutanud järgmist:

„Kaebusi on esitanud 10 kinnistut, 14 avaldajat. Saarde tuulepargi kohta
on esitatud 3 kaebust (üks nendest on kollektiivne, mida kirjutasid alla
12 inimest).“, seega kaebuste ja avaldajate arv on erinev.

9. mail saadetud kirjas on mainitud ainult kaebuste arv kuid teabenõude
korras on palutud teada anda  nii kaebuste koguarv kui ka avaldajate arv.

Kuna annate teavet perioodi jaanuar – mai kohta, siis jääb selgusetuks kas
antud periood kattub varasemalt, 14. jaanuaril, saadetud infoga. Oleks
hea, kui saadaksite ühtse ja selgelt mõistetava ülevaate.

Lugupidamisega,

Maarja Maranik

MTÜ Looduse ja Inimeste Eest

53442161

Saatja: Mari-Anne Härma <[email-masked]>
Saatmisaeg: reede, 9. mai 2025 13:03
Adressaat: [email-masked]
Teema: Vs: Teabenõue: tuuleparkidega seotud kaebuste ülevaade

Tere Maarja,

2025. aasta jaanuarist maini on Terviseamet saanud kuus uut kaebust,
milles seostatakse tuuleparkide tegevust terviseprobleemidega. Neist kolm
puudutavad Saarde tuuleparki, kaks Sopi-Tootsi tuuleparki ning üks Aburi
tuuleparki.

Parimate soovidega,

Mari-Anne Härma

peadirektori asetäitja

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Käesolev kiri on mõeldud ainult kirja adressaatidele. Kui olete saanud
kirja ekslikult, palun teavitage koheselt selle saatjat ning kustutage
saadud kiri koos kõikide lisadega. NB! Juurdepääsupiirangu märkega
dokumentide avaldamine kõrvalistele isikutele on keelatud.

Saatja: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: reede, 25. aprill 2025 14:05
Adressaat: 'TA Info' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: Teabenõue: tuuleparkidega seotud kaebuste ülevaade

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Teabenõude korras palume uuendatud teavet kaebuste kohta, mis on esitatud
Terviseametile seoses tuuleparkide mõjuga inimeste tervisele või heaolule.

Varasema teabenõude põhjal (saadetud jaanuaris 2025) oli teada kaebusi
Tootsi, Saarde, Virtsu ja Aidu tuuleparkide ümbrusest. Kuna vahepeal on
möödunud mitu kuud ning avalikkuse teadlikkus on suurenenud, eeldame, et
kaebuste arv võib olla muutunud.

Palume esitada:

*	tuuleparkidega seotud kaebuste koguarv ja avaldajate arv;
*	kaebuste jaotumine piirkonniti ja või pargiti (kui võimalik);
*	kaebuste esitamise ajavahemik või kuupäevad.

Lugupidamisega,
MTÜ Looduse ja Inimeste Eest
Maarja Maranik
5344 2161